Het succes van René Lacoste

René Lacoste was een succesvol tennisser, hoewel zijn carrière niet eens zo heel lang heeft geduurd. Hij was net 30 toen hij stopte met topsport omdat hij te veel last kreeg van blessures. Maar toen was hij al volop bezig met het ontwikkelen en ontwerpen van de poloshirts waarmee hij gedurende zijn leven wereldberoemd zou worden. Iedere tennisser en ook beoefenaars van andere sporten wilden maar wat graag in een shirt van Lacoste spelen. Ontworpen door iemand die de sport vanuit de praktijk  kent en dus precies weet hoe een goed poloshirt eruit moet zien en van welk materiaal het moet worden gemaakt om er topprestaties in te kunnen leveren.

 

Het verhaal achter het logo

De poloshirts van Lacoste worden gesierd door een groen draakje. Dit symbool gebruikt Lacoste omdat er een verhaal achter zit. De ontwerper, René Lacoste, had een weddenschap die hij weliswaar verloor, maar toch hield hij er zijn handelsmerk aan over. Hij wedde met een kapitein dat hij een bepaalde wedstrijd zou winnen. Als hem dat zou lukken zou hij een koffer van krokodillenleer krijgen die de kapitein in zijn bezit had. Hij verloor de wedstrijd en de koffer ging dus aan zijn neus voorbij. Maar zijn vrienden gaven hem de bijnaam “Le Crocodile” na dit voorval. Daarom werd het logo van zijn kleding later een groene krokodil met geopende bek.


Het imperium groeide snel

Het kledingimperium van Lacoste groeide snel uit werd een concern van wereldformaat. Lacoste is al bijna 20 jaar dood, maar zijn poloshirts met het bekende groene krokodillenlogo worden nog steeds wereldwijd verkocht. Er kwamen wereldwijd winkels die maar wat graag de poloshirts van Lacoste wilden verkopen, het is goede reclame voor je winkel als je Lacoste in de rekken hebt hangen. Iedereen kent dit merk en iedereen wil er graag in worden gezien.